Golfspel i Oskarhamn.

Allmänt dravel
Då är man hemkommen från en golfweekend och har direkt en helg till. Kan inte bli mycket bättre ju. Gunnar, jag, Mia och Björne bokade ett golfpaket i Oskarhamn. Paketet innehöll, en dagsspel på Oskarshamns GK, logi och trerätters middag på Hotell Corallen. Dessutom en mastodont frukost i morses. Allt detta för 860 kr/per, fattar inte riktigt hur de får det att gå ihop sig ?

Hotellet låg fantastiskt fint nere vid småbåtshamnen. Här är utsikten från hotellrummet.

Här är samma vy tagen ur en annan vinkling, i speglingen av fönstret. Gunnar sitter utanför vårat rummet och leker med datorn.

Golfspelet gick rätt bra. Oskarshamns golfbana var mycket fin men knixig. Många smala hål och med fruktansvärt snabba greener. Jag har nog aldrig spelat på en bana med så snabba greener. Vädret var också bra så jag fick chansen att spela i min nya kjol. Kanske det var därför jag puttade bäst av oss alla ;o)

Till kvällen avnjöt vi en vädigt god middag. Till förrätt blev det skaldjurspaté. Brukar inte vara så förtjust i paté (lite pga konsistensen) men denna var väldigt god och jag njöt av fulla drag. Till huvudrätt fanns det både en fisk och kötträtt att välja på. Gunnar jag och Björne tog entrecoté med potatisgratäng medans Mia tog laxen. Båda rätterna fick med beröm godkänt. Efterrätten bestod av glass, rabarberglass med kardemumma. Jag är ingen direkt glassälskare och denna föll inte mig i smaken men jag var mätt och jag har en make som ÄLSKAR glass, så där gick inget till spillo ;o)

När vi satt och åt vår middag så gick Gotlandsfärjan förbi. Kändes nästan som den gick igenom matsalen.

Hotellet var mycket smakfullt inrett och gick lite i sjötema. Har ni aldrig varit där så kan jag varmt rekommendera det. Mysigt hotell, fantastiskt läge och mycket bra service och trevlig personal.

Innan vi kröp till kojs så gick vi ut på en liten promenad. Solen började gå ner och vi fick uppleva en vacker solnedgång.

När vi skulle lämna hotellet fick jag syn på denna lilla gaphals. Trots att det är, näst intill, ett skade djur så tycker jag att den är söt ;o)

Nu är det dax att krypa till kojs. Luft ombytet börjar ta ut sin rätt. För inte nog med att jag varit i Oskarhamn så har jag varit i Lammhult idag också. Vad jag gjorde där tar vi en annan gång.